اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

وقتی قطع‌شدن برق ضرب‌الامثل می‌شود! | قطعی برق قوزبالاقوز برای مردم شد

  • کد خبر: ۶۸۴۱۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
وقتی قطع‌شدن برق ضرب‌الامثل می‌شود! | قطعی برق قوزبالاقوز برای مردم شد
ما کارگاه لبنیاتی داریم، دیروز ۳ساعت برق قطع شد و ۵۰۰کیلو شیر را خراب کرد! چه کسی جوابگوست؟ واقعا این درست است که یک عده از برق پول دربیاورند و ما که مصرف عادی داریم، زیان کنیم؟!

جانقربان | شهرآرانیوز- در تابستان قطع‌شدن آب مشکلی بود که برای مردم عادی نشده بود، اما به آن عادت کرده بودند و به‌ناچار چند ساعتی را بی آن می‌گذراندند. ولی فکر اینکه روزی برق و گاز هم در این فهرست قرار بگیرند، کمی دور در ذهن بود که امسال به‌لطف فشاری که منبع آن(!) مشخص نیست، جیره‌بندی برق علنی شد و به‌قول بعضی‌ها چوبِ از برق پول‌کشیدن بعضی‌ها را بعضی‌های دیگر باید بخورند!

رضایت اجباری به قطع‌شدن برق براساس جدول اعلامی کم‌وبیش می‌توانست روالی را برای برنامه‌ریزی در زندگی ایجاد کند، اما تغییر زمان‌بندی و مکان‌های اعلام‌شده این روزها زندگی خیلی‌ها را مختل و برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل کرده و سروصدای خیلی‌ها را درآورده است.

سورپرایز شدم

یکی از شهروندان مشهدی می‌گوید: هرچه گشتم آدرسم را در جدول‌ها پیدا نکردم. با خودم گفتم شانس آورده‌ایم از قلم افتاده‌ایم، اما صبح یکشنبه که از خواب بیدار شدم، متوجه شدم که برق قطع شده است و ما در گروه هستیم، ولی خودمان خبر نداریم! شاید شرکت برق با خودش فکر کرده است که مشترکانی که نشانی آن‌ها در فهرست نیست، باید خودشان براساس محدوده حدس بزنند که برق آن‌ها کی قطع می‌شود!

بی‌برقی و بی‌آنتنی

یکی‌دیگر از شهروندان می‌گوید: فکر کنم قطعی برق باعث قطع‌شدن برق دکل‌های مخابراتی هم می‌شود، چون هروقت سمت ما برق می‌رود، کلا آنتن موبایل هم می‌رود و اگر در آن زمان امتحان داشته باشیم، کلا بدبخت می‌شویم و دوباره ترم بعد باید همین درس را برداریم.

از ساعت ۲ تا ۵ عصر!

گله‌ها بسیار است. یکی از ساکنان منطقه یوسفیه نیز می‌گوید: ما در منطقه یوسفیه سمت پل نمایشگاه هستیم و یک روز به‌جای ۹۰دقیقه، 3ساعت برق ما قطع بود؛ از ساعت ۲ تا ۵ عصر!

یا شهروندی دیگر می‌گوید: منزل ما در بولوار شهید صادقی است. براساس جدول قطعی برق، قرار بود ساعت ۱۱ تا ۱۳ قطعی برق داشته باشیم، اما قطعی برق ما از ۸:۴۵صبح شروع و تا ۱۰:۴۵ بود. چرا براساس جدولی که خودشان اعلام می‌کنند، برق را قطع نمی‌کنند؟ اگر واقعا برایشان سخت است، جدول اعلام نکنند تا ما هم بدانیم چه کار کنیم!

این اتفاق برای مشترکی دیگر هم تکرار شده است. او می‌گوید: طبق برنامه قطع برق قرار بود منطقه طبرسی جنوبی ۳۴ تا ۵۴ ساعت ۱۱ تا ۱۳ برق نداشته باشد، ولی ساعت ۸:۳۰ برق قطع شد.

یا مشترکی دیگر که ساکن خیابان بلال است، می‌گوید: الان 3روز متوالی است که برق خانه ما قطع می‌شود. اگر قرار است دائمی قطع بشود، پس چرا جدول زمان‌بندی اعلام کرده‌اند! اعلام کنند دائمی است تا ما فکری به‌حال خودمان کنیم!

چرا خشک و تر را باهم می‌سوزانند

کسبه نیز از این اتفاق دل خوشی ندارند. یکی از آن‌ها می‌گوید: ما کارگاه لبنیاتی داریم، دیروز ۳ساعت برق قطع شد و ۵۰۰کیلو شیر را خراب کرد! چه کسی جوابگوست؟ واقعا این درست است که یک عده از برق پول دربیاورند و ما که مصرف عادی داریم، زیان کنیم؟! واقعا شناسایی این مصرف‌کنندگان این‌قدر سخت است! اصلا شرکت برق چرا خشک و تر را باهم می‌سوزاند؛ مشترکان پرمصرف را تفکیک و برق آن‌ها را قطع کند.

یک نانوا نیز درباره مشکل قطعی برق می‌گوید: دیشب برق ما را قطع کردند و امروز نان نداریم. مردم دم در نانوایی صف کشیده‌اند و دنبال نان هستند، ولی چون برق نداشتیم، دستگاه‌ها کار نمی‌کردند و نتوانستیم خمیر آماده کنیم. کاش قطعی برق را مدیریت می‌کردند تا کسبه این اندازه زیان نکنند.

راه‌حل جای دیگری است

بارها دلیل قطعی برق را از شرکت مربوطه جویا شده‌ایم و تنها دلیلی که مطرح می‌شود، فشار یا بار شبکه است که چراغ خانه‌ها را خاموش می‌کند و درِ دکان کسبه را می‌بندد؛ فشار زیادی که شاید نیاز باشد به‌جای قطعی برق خانه، راه‌حل آن را در جای دیگری یافت!

همچنین درباره مشکلات جدول زمان‌بندی نیز بنا به‌گفته سخنگوی شرکت توانیر، از هفته آینده جدول‌های جدید اعلام خواهد شد و زمان قطعی نیز مطابق جدول خواهد بود، تا جایی که فشار شبکه اجازه دهد.

چرا قطعی برق در مشهد براساس جدول اعلامی نیست؟ | جدول هفته آینده اصلاح می‌شود

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->